- Pooler utan begränsningar
– Tillbehör skickas med Schenker och kostnaden beror på storlek och vikt. Om du beställer produkterna i vår webbshop ser du direkt vad den slutliga kostnaden blir.
– All leveranstid vi anger är utleveranstider från fabrik till fraktbolaget.
– Anger du fel adress (tex fel post nr) så kommer en korrigeringsavgift tillkomma på 300 kr. Om beställningen har lämnat fabriken vid korriering av adress tillkommer utöver dessa 300 kr extra avgifter.
– Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning. För paket som levereras till utlämningsställe och som ej löses ut debiteras du för frakt och returfrakt.
– Terminalhyra debiteras om du ej kan ta emot din hemleverans inom 8 dagar från avisering. Hur stor terminalhyran blir är beroendes på hur många dagar den blir stående hos schenker.
Lossning sker under vardagarna mellan klockan 07.00 och 17.00. Mottagaren måste kunna visa sin identitet när varorna mottas. Lossningen sker med lastbil och du behöver själv ombesörja avlyftning i närheten av fordonet. Alternativt beställa frakt med kranbil, denna kostnad står vi ej för. Lossningen sker vid köparens tomtgräns eller så nära tomtgränsen som möjligt med hänsyn till förhållandena på platsen. Det är köparens ansvar att inspektera varorna vid mottagandet och rapportera eventuella skador till fraktföraren och Poolorama. Köparen förlorar rätten att göra anspråk om det inte anmärks inom sju dagar från och med mottagandedagen. Köparen godkänner transporten genom att underteckna det tillhandahållna fraktdokumentet och har inte rätt till ersättning om skador upptäcks senare. Transport med tidslöfte gäller endast om transportbolaget skriftligen har åtagit sig det. Önskemål om leveranstidpunkten är inte bindande för transportbolaget eller Poolorama. Underlåtelse att hämta ut varor likställs inte med ångerrätten. Köparen måste hämta varorna vid närmsta godsterminal om vägen inte är farbar och eventuella transportkostnader åligger Köparen. Om det saknas varor som ej är noterat från fabrik som restat ska detta omedelbart framföras till Poolorama. Anmärkningar ska ha mottagits inom sju dagar för att vara giltiga.
Öppet köp
– Vi vill vara säkra på att du valt rätt. Därför har du 15 dagars öppet köp hos oss på ej mått beställda produkter. Öppet köp förutsätter att du har kvar originalförpackningen och inte har använt produkten. Du är ansvarig för returfrakten, men får tillbaka hela summan för produkten minus ett avdrag för köpefrakten
– Produkten ska returneras i original skick, avdrag görs vid retur av special beställd produkt eller skada. Du ansvarar för eventuell fraktskada vid retur. För det fall Poolorama finner att varan inte är oanvänd eller på annat sätt är använd eller skadad är Poolorama berättigad till avdrag av den summa som återbetalas motsvarande kostnaden att återställa varan till ursprungligt skick. Sådant avdrag kan emellertid aldrig uppgå till högre belopp än varans ursprungliga pris. För det fall varan har byggts efter helt särskilda specifikationer angivna av Köparen föreligger ingen ångerrätt. Ångerrätten förfaller i samtliga fall i sin helhet då Varan har använts utöver vad som är objektivt skäligt för att undersöka den och/eller fastställa dess beskaffenhet. Sådan användning kan exempelvis utgöras av att den har monterats, vattenfyllts eller eldats etc.
Öppet köp gäller ej på mått beställda produkter så som till exempel poolstommar, liner, pooltak osv.
Reklamation
– Fota skadan, både med och utan emballage.
– Maila bild, ordernr och en utförlig beskrivning av reklamationen till: info@poolorama.se
– Vi kommer överens om produkten ska skickas till oss eller om felet skall åtgärdas på plats.
– Du ansvarar för att montera ned produkten, packa den och skicka den till oss.
– Eventuell frakt skada vid retur frakt står kunden för om den ej godkänns av fraktbolaget.
– Om skadan omfattas av garantin får du ett garantigodkännande och återbetalning av frakten.
– Vi reparerar varan eller skickar en ny till dig.
– Du ansvarar för att montera den nya eller reparerade produkten. Vi betalar ingen installations kostnad.
– Varan byts ut eller återbetalas betalas när returen är godkänd.
– Vid misstänkt fel på produkt är det viktigt att ej skruva i sär eller försöka laga felet utan att kontakta oss innan då garantin inte gäller när detta skett. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
10.4.1 Betalleverantör
– Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Faktura, Swish och delbetalning och faktura via Wasa kredit.
– Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura eller delbetalning sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Faktura, Swish och delbetalning och faktura via Wasa kredit.
Ange i meddelande i kassan hos oss att du önskar finansiering via Wasa och välj sedan faktura som betalningsmetod i kassan.
Följ länken här och ansök om önskad kreditgräns på köp via räntefri/lågränta köp.
Vid låneansökan kontakta oss via mail eller telefon för vidare information.
6 månader – Uppläggningsavgift 295 kr – Aviavgift 45 kr/månad
12 månader – Uppläggningsavgift 395 kr – Aviavgift 45 kr/månad
24 månder – Uppläggningsavgift 495 kr – Aviavgift 45 kr/månad
36 månader – Uppläggningsavgift 695 kr – Butiksavgift på 1000 kr – Aviavgift 45 kr/månad
Är ni två personer i hushållet kan båda ansöka om en varsin finansiering och få räntefri delbetalning på upp till och med 200000 kr totalt/hushåll
60 månader – Uppläggningsavgift 495 kr – Ränta 5,95% – Aviavgift 45 kr/månad
72 månader – Uppläggningsavgift 495 kr – Ränta 5,95% – Aviavgift 45 kr/månad
12 – 144 månader – Uppläggningsavgift 595 kr – Ränta 6,95% – Aviavgift 59 kr/månad